Afbeeldingen op mijn website beveiligen tegen hotlinken

Wanneer je een afbeelding op je website hebt staan, is het mogelijk dat iemand anders deze afbeelding ook gaat gebruiken in zijn eigen website. Wanneer zij dit doen door middel van een verwijzing naar je website zorgt dit voor meer verkeer naar jouw website toe. De afbeelding wordt dan zowel op jouw website als op hun website getoond maar staat op jouw hostingpakket. Je betaalt dan de kosten voor het dataverkeer dat hierdoor wordt verbruikt.

FLITSPALEN EN SNELHEIDSHANDHAVING

Flitspaal – Handhaving van de snelheid

De bekendste methode voor snelheidshandhaving is waarschijnlijk wel de flitspaal. Het merendeel van de flitspalen in Nederland -circa 800 stuks- is het eigendom van de politie en het Bureau Verkeershandhaving OM. Daarnaast staan er een (klein) aantal flitspalen langs de wegen die in eigendom zijn van de gemeente of provincie. Van de ‘politie-flitspalen’ is één op de vijf voorzien van een radarinstallatie en een camera, die de kentekens van hardrijders fotografeert. Met één rolletje kunnen 800 kentekens gefotografeerd worden.

VASTE CONTROLE OP BEVOEGDHEID RIJINSTRUCTEURS

Het CBR start op dinsdag 10 april 2018 met een vaste controle op de bevoegdheid van rijinstructeurs. Hierbij wordt de instructeurspas gecheckt bij het begin van alle rijexamens en toetsen voor auto, motor, bromfiets en auto met aanhangwagen. Sinds 1 juli 2016 gebeurt dat al steekproefsgewijs, om de examenkandidaten te beschermen en een veilige werkplek voor examinatoren te bevorderen.

EIGEN VERKLARING WORD GEZONDHEIDSVERKLARING

Vanaf 1 november 2017 geven we de Eigen Verklaring een nieuwe naam: Gezondheidsverklaring. Met deze verklaring geven kandidaten informatie over hun lichamelijke en geestelijke gezondheid, zodat het CBR kan bepalen of iemand rijgeschikt is en/of er nog een aanvullende verklaring of oordeel van een arts nodig is.

INLEIDING BIJZONDERE MANOEVRES

Inleiding Bijzondere Manoeuvres

Iedereen zal in de praktijk ervaren dat de bijzondere manoeuvres regelmatig moeten worden uitgevoerd. Een geblokkeerde weg kan iedereen overkomen, zodat er omgekeerd moet worden. Parkeren is ook vrijwel een dagelijkse handeling. Of dat nu gebeurd in een straat, op een parkeerplaats of parkeergarage: het blijft een bijzondere manoeuvres!

ACHTERUIT IN PARKEERVAK

Achteruit in parkeervak – Bijzondere verrichting

Vakparkeren is één van de bijzondere verrichting die je bij het afleggen van het praktijkexamen B (personenauto) uit zal moeten kunnen voeren. In dit artikel aandacht voor de wijze van handelen tijdens de uitvoering van deze bijzondere verrichting
en het vereiste kijkgedrag hierbij.

DE HELLINGPROEF

De hellingproef – Bijzondere verrichting

Eén van de bijzondere verrichtingen tijdens het examen bij het CBR. Bij de hellingproef moet je de auto vanaf een hellend vlak vloeiend in beweging kunnen brengen, zonder dat de auto achteruit rolt. De hellingproef is zonder of met gebruik van de handrem uit te voeren. Dit is mede afhankelijk van het hellende vlak waar je je op bevindt. Hoe voer je stap voor stap de hellingproef met handrem uit en wat is het vereiste kijkgedrag hierbij.

STEKEN OP DE WEG/Straat

Steken op de Weg/Straat – Bijzondere verrichtingen

Populair gezegd wordt het vaak ‘straatje keren’ genoemd. Officieel spreek je van ‘keren door middel van steken’. Keren door middel van steken is een bijzondere verrichting die je in de lesauto moet kunnen uitvoeren. Hierbij moet je keren op een niet te brede weg in 3 stappen. In dit artikel zal ik de noodzakelijke handelingen met je doornemen die hier voor nodig zijn. Ook komt het kijkgedrag aan de orde.

Autorijles

Volg je autorijles, dan zal deze instructie niet nieuw zijn. Wel kan het een aanvulling zijn om het één en ander eens rustig in je eigen omgeving door te lezen, zonder de stress van het verkeer om je heen.

Aandacht voordat je wilt gaan keren
Let allereerst op of je in de bewuste straat wel mag keren. (éénrichtingsverkeer)

FILE PARKEREN – ACHTERUIT EN VOORUIT

File Parkeren – Bijzondere verrichting

File parkeren is een veel voorkomende bijzondere verrichting oftewel bijzondere manoeuvre, waarbij je de auto achter of vóór reeds geparkeerde voertuigen parkeert. Deze verrichting moet je vlot en vloeiend kunnen uitvoeren, waarbij je – door de examinator van het CBR- op de totale uitvoering hiervan, in combinatie met je kijkgedrag beoordeeld wordt. In dit artikel geef ik aan hoe je deze bijzondere verrichtingen –stap voor stap- tot een goed einde kunt brengen.

Algemeen bij uitvoeren bijzondere verrichtingen

De bijzondere verrichting voer je uit met slippende koppeling, zodat je voortdurend controle over het voertuig houdt en jezelf de tijd geeft te handelen en te kijken. Je houdt de wagen in principe in beweging, rij rustig en stuur rustig. Al het overige verkeer laat je –indien nodig- voor gaan. Het voor laten gaan van het overige verkeer geldt natuurlijk met name als het gevaar bestaat dat je hen hindert of belemmert.

BOCHT ACHTERUIT MET DE AUTO

Bocht achteruit – Bijzondere verrichting

Een bijzondere verrichting, die je tijdens het afleggen van je rijexamen-B bij het CBR mogelijk zal moeten uitvoeren. Het is één van de verrichtingen, waarbij je de rijvaardigheid en voertuig-beheersing kunt tonen. Lees hoe je de bocht achteruit -stap voor stap- tot een goed eind kunt brengen, zowel qua voertuigbeheersing als het vereiste kijkgedrag vóór, tijdens en bij afronding van de bijzondere verrichting.

Bocht achteruit

Hierbij rijd je de auto achteruit een rechter bocht door. Voer de verrichting stapvoets, met slippende koppeling uit. Eventueel mag je een weinig gas bijgeven, maar bedenk dat je jezelf meer tijd van handelen en kijken geeft, als je de oefening rustig uitvoert. Dit geldt vooral vóór en tijdens het insturen van de bocht.

Recente video's

Categorie Recent Gewaardeerd Populaire
Taxi-praktijkexamen
Bekijk deze voorlichtingsfilm als je praktijkexamen Taxi ...
102 Totaal Bekeken
Geen Waardering
From: Admin
01-03-2018